Beatrixoord

Zoals velen  van jullie weten zit ik de laatste tijd niet heel goed in mijn vel. De bultjes in mijn nek, het vervelend kijken van mensen, hoe ik er zelf nu uit zie en het accepteren valt mij allemaal ontzettend zwaar. Ook het feit dat ik momenteel niet aan het werk ben. Hiervoor heb ik hulp ingeschakeld en afgelopen dinsdag had ik mijn eerste gesprekken bij Beatrixoord. Na goede verhalen van anderen en positieve gesprekken ben ik er klaar voor.



Intakegesprekken

Dinsdagochtend de eerste gesprekken bij Beatrixoord gehad. Allemaal hele positieve gesprekken en voel mij tien keer beter alleen al na de intakegesprekken. De mensen stralen rust uit, een luisterend oor en begrijpen wat ik bedoel. Ook heb ik twee testen gehad voor het sporten. Dit waren best pittige testen maar ze gingen allemaal goed. Komt ook doordat de basis er wel is. Woensdag volgde er een online voorlichting via beeldbellen. Hier werd alles duidelijk uitgelegd. Donderdag volgden nog een tweetal gesprekken. Te beginnen met de psycholoog. Ik loop toch tegen bepaalde dingen aan waar ik geen uitweg in kan vinden. Het gesprek voelde wederom heel goed aan. De gedachte dat ik het steeds zelf wel kan oplossen moet ik loslaten en hulp gaan accepteren. Alleen zoiets verwerken is onmogelijk. Ook had ik nog een gesprek met de ergotherapeut. Hier kwamen we tot de conclusie dat zij niks voor mij kon betekenen omdat waar zij voor is allemaal wel goed gaat.

Behandelplan

Vandaag heeft er ook een overleg over mij plaats gevonden. Hierin is naar voren gekomen dat ik hulp ga krijgen bij het fysieke gedeelte(sport), psychologische hulp, hulp van de arbeidsdeskundige en hulp van de logopedie om meer dingen uit te proberen qua eten en drinken. Na een tijdje kan ik mij ook aansluiten bij bureau sport om het hardlopen onder begeleiding weer op te pakken. Eerst maar eens werken aan de basis.

Arbeidsdeskundige

Uit alle gesprekken is naar voren gekomen dat de arbeidsdeskundige mij misschien verder kan helpen richting een baan. Hier heb ik komende woensdag een gesprek over. Ik wil gewoon weer een dagelijkse activiteit hebben. Tot mijn dood niet meer aan het werk kunnen is geen optie voor mij. Ik wil graag weer werken en dat gaat mij lukken ook.

Komende periode staat er ook weer een afspraak in Amsterdam op de planning. Hier heb ik weer controle en gaan ze ook de bultjes in mijn nek bekijken. Weer heel spannend maar komt aal goud. Hoop dat ik dan ook meer hoor over het vervolg qua operatie(s).

Ik ga er weer vol tegenaan toppers. Ik doe mijn best.

Foto gemaakt door familie Nap

3 gedachten over “Beatrixoord

  1. Je bent goed bezig jongen, en hulp accepteren zit niet in je aard, bij mij ook niet hoor wij willen altijd alles zelf oplossen, maar op een gegeven moment loop je tegen een muur aan ….en dan zul je hulp moeten zoeken en accepteren dat is al een hele stap en een overwinning, nu je dat geaccepteerd hebt kun je met de volgende stappen verder die zullen je dan beter afgaan , veel succes kerel Luctor et Emergo …ik worstel en kom boven… xxx.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie